poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Łosoś zapiekany z porem, masłem i cytryną



Łosoś z porem, masłem i cytryną. To smak poznany we wczesnej młodości, podczas ferii spędzanych u mojej siostry. Tak dobre połączenie, że na długo zapamiętane. Po pewnym czasie ponownie odtworzone, skutkiem czego owo danie przeszło na stałe do mojego menu. No cóż... jedni mają schabowe, a ja mam tego łososia;) Gdyby jakimś przypadkiem tak się zdarzyło, że nigdy nie jedliście tej ryby w ten sposób przyrządzonej, jeszcze nie wszystko stracone! Wciąż macie szanse, aby  nadrobić zaległości i pokochać to danie, za jego prosty, a zarazem niepowtarzalny smak.

Łosoś zapiekany z porem, masłem i cytryną 

Składniki na 3 porcje:
* 3 duże kawałki łososia, pokrojone w 2cm dzwonka (średnio po 160-180g)
* 150g białej części pora
* 1 cytryna lub 1-2 limonki
* 60g schłodzonego naturalnego masła
* sól, pieprz


Rybę skrop obficie sokiem z cytryny, posól, popieprz i odłóż na 10-15 minut do lodówki. W tym czasie umyj pora, pokrój na 3-5mm półplasterki. Każdy kawałek osobno połóż na środku dużego prostokąta folii aluminiowej, obsyp garścią wcześniej przygotowanego pora. Posyp z wierzchu szczyptą soli i pieprzu, skrop lekko sokiem z cytryny, a następnie rozłóż pokrojone cieniutko plasterki masła. Zawiń do góry brzegi folii tak, by tworzyły szczelną kieszonkę. Delikatnie przełóż na blachę i wstaw do piekarnika nagrzanego do 200°C bez termoobiegu na 25 minut. Delikatnie rozwijając kieszonki, przełóż łososia na talerz. Świetnie pasuje do ryżu;)

2 komentarze:

  1. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ogólnie jestem zdania, że zapiekana ryba jest bardzo smaczna i jak najbardziej warto jest ją jeść. Tym bardziej, że ja całkiem niedawno również przygotowywałam curry rybne z łososiem https://mowisalmon.pl/przepisy/curry-rybne-z-lososiem/ i jestem przekonana, że jest to jedno z najlepszych dań rybnych jakie jadłam do tej pory.

    OdpowiedzUsuń