sobota, 26 kwietnia 2014

Lawendowe ciasteczka maślane




Obudziłam się i zapragnęłam aby już dziś, właśnie w tej chwili był środek lata. Zamknęłam oczy i zobaczyłam lawendowe pole, usiane fioletowymi kwiatami. Przeszukałam przepastne kuchenne szafki z przyprawami i zalazłam swoje zasuszone kwiaty lawendy w malutkim słoiczku. Z połączenia kilku prostych składników wyszły pyszne, maślane bardzo kruche ciasteczka z wyczuwalnym smakiem lawendy. Naprawdę pyszne.



Lawendowe ciasteczka maślane

Składniki:
* 2 szklanki mąki
* 200 g masła
* 90 g ciemnego cukru muscovado
* 2 żółtka
* mała szczypta soli
* 1 łyżeczka suszonych pojedynczych kwiatów lawendy + trochę na wierzch ciasteczek

Mąkę posiekaj z masłem, dodając pozostałe składniki zagnieć ciasto i schłodź minimum przez godzinę w lodówce. Piekarnik rozgrzej do temperatury 170 °C.
Po wyjęciu z lodówki uformuj w wałki o średnicy 2 cm i tnij w 7 - 9 mm plastry. Na każdy kawałek połóż 2 maleńkie kwiatki do dekoracji i przyciśnij palcem, lekko spłaszczając ciasto. Układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia z zachowaniem odstępów. Piecz ok. 20 minut, aż lekko się zarumienią. Przełóż upieczone ciasteczka delikatnie łopatką na kuchenną kratkę aby ostygły. Przechowuj w szklanym słoju.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz